Selasa, 18 Februari 2020

Pokok Lemon di Kebun

Salam,

Beberapa hari ini saya asyik sibuk dengan hal-hal lain di luar sahaja. Meninjau kat kebun pun sekejap. Itupun sebap siram baja untuk pokok cili. Biasalah kan kalau kita tanam dalam dalam polibeg ni, memang hari-hari kita kena siram air. Kecualilah hujan turun dengan lebat sekali so tak payahlah nak siram sangat.  

Memandangkan hari ini saya dah free. So, hari ini aktiviti yang saya buat kt kebun ialah memetik buah Lemon. Saya ada satu (1) Pokok Buah Lemon. Tetapi walaupun sepokok sahaja pokok ini tetap membuahkan hasil yang banyak. Buahnya pula besar dan mempunyai air yang banyak kalau diperah. Diminum pun memang sedap lebih-lebih lagi dicampur dengan madu. Boleh dikatakan subur dan sihatlah pokok lemon ini. 

Bercerita mengenai Pokok Lemon ini, semestinya semua orang tahu kebaikan/ khasiat meminum air lemon ini. Salah satu khasiat yang semua orang tahu ialah ia boleh menurunkan berat badan/ melangsingkan badan sekiranya kita meminum air lemon di pagi hari sebelum bersarapan pagi. Lepas ini, hari harilah saya kena minum air lemon ni. Haraplah dapat pecahkan lemak-lemak yang ada kat perut ini. :)   







Artikel Berkaitan


Tiada ulasan:

Catat Ulasan