Ahad, 14 Jun 2020

Hasil Kacang Panjang Renek


Hari ni pepagi lagi saya menjenguk sayur kacang panjang renek di kebun. Hati berbunga riang bila melihat kacang panjang renek hidup subur dan hasilnya boleh dituai. Walaupun hanya 4 polibeg yang ditanam, tetapi hasilnya memang memuaskan. Kalau dibandingkan dengan yang ditanam sebelum ini, ketinggian pokok kali ini adalah lebih tinggi, daunnya pula bersaiz besar, warna kehijauan dan cantik. Hati kita pun merasa puas dengan hasil tanaman titik peluh sendiri.

Oleh itu, untuk mendapat hasil tanaman yang subur dan puas hati bukannya mudah. Semuanya memerlukan kesabaran, keyakinan dan semangat untuk mencapai apa yang kita inginkan. Yang penting jangan mudah berputus asa sekiranya kita gagal. Kita perlu berusaha dan terus berusaha untuk memperbaiki kegagalan.

Di bawah adalah gambar kacang panjang renek di Anjel Farm Kuching. Pokok kacang panjang renek ini berusia 35 hari. Syukur, ianya memberikan hasil yang banyak. Saya suka makan sayur kacang panjang ini ketika masih muda kerana sedap dimakan dan keenakan rasa ranggup dan segar dari isi kacang panjang. Memang amat berbaloi sekiranya kita tanam sendiri daripada membeli di mana mana pasar harian, kedai runcit dan pasaraya.

Tunggu apa lagi? Marilah bersama-sama kita berkebun. WhatsApp 012-4731210 untuk membeli biji Kacang Panjang Renek. Terima Kasih.










Artikel Berkaitan



Tiada ulasan:

Catat Ulasan